Showing posts with label Simple Share. Show all posts
Showing posts with label Simple Share. Show all posts

CEMACS USM

Hi Hi everyone..! lama menghilang.. sehat semua? hehe.. Ok.. x perlu cakap byk.. straight to the point --> Now, neng nak share share my knowledge in field trip kat CEMACS USM, Muka Head.. by the way, I'm taking bachelor in Biology Aquatic in USM, Pulau Pinang now.. 

 apa itu CEMACS USM?

ganjaran kami lepas keja


penat-penat keja, msti da ganjaran gak kan? haha..
nie ganjaran kami..
tgk bawah nie..

bikin dedak ikan



mari neng ajar cmne nk buat dedak ikan..
senang aje..

brapa byk garam? brapa byk air?


setiap kali nk measure water salinity msti akn da pobem dlm kira brape byk garam diperlukan..

contoh,

utk hasil 10 ppt air, brape byk garam diperlukan? brape byk air nk guna?

pening kan?? skrg.. neng dh taw jawapan nyaa.. HAHAHA.. akhirnyaa.. dpt gak jwapan.. :D neng taw jawapan nie pon sbb nk culture artemia guna air garam.. hehe..

kena kira-kira ciket yew..

taik hijau


haha.. topic ari agak jijik.. tpi penting taw.. its about our health.. biace nyaa taik manusia kekuningan, kecokelatan, kehitaman.. kan? tpi da gak yg kehijauan..! pnh x anda berak kehijauan?? jangan jawab skrg..! jawab dlm ati korg.. neng xnk taw.. hehe..

kawin dengan mayat??


this is the real story from Thailand.. neng bkn nak jdi copy cat or what.. just wanna sharing the real story..

why mosquito like to bite certain people??


neng nie slalu kena gigit nyamuk.. org laen x byk kena.. skali neng kena trus 21 biji di tangan sebelah jaa.. belum lgi seluruh badan.. seluruh badan dh berpuluh-puluh kot.. =.=


kenapa neng?? kenapa neng sorg ja kena?? pelik gak neng.. ape yg beza badan neng n org laen?? neng pon searching the answers dgn tye kat Mr. Google.. Mr. Google nie byk bantu neng.. makasih yaa.. ;)


neng tye kt Mr. Google : " why mosquito like to bite certain people??" .. after 2-3 saat.. Mr. Google bagi laa jawapan nyaa :~~

I love this..!!

taw x ape nie?? nie laa mkn org siam.. ;DD 
mai sini.. neng citer kan ape citer kaitan gan mknan nie..

transformation 2011 to 2012

ari nie.. neng g pekan Tuaran.. kali nie neng g bkn utk mkn.. tpi utk HAIR STYLE.. ;DD

sapa xmaw duit??


duit..! bley jdi kwn kita.. pon bley jdi lawan kita.. duit jdi kawan kita bila duit itu membantu kita.. tpi bila kita hutang keliling pinggang.. duit itu menjdi lawan kita.. so, pengurusan kewangan kita perlu laa baek kan??

cara terbaru utk YOUTUBE


sapa x kenal youtube kan?? setiap org yg on9 mesti akan sign in youtube gak..

I know u did this too..

message you - waiting you reply- I'm SMILE when seeing your message

Girl or Boy ??


haha.. ini sgt menarik.. neng tertarik gan wat neng learn from a blog.. tajuk nyaa :--

water system

water system have 2 types: (dari ape neng learn for today)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cute Happy Ghost